lördag 26 november 2011

blåsigt värre!

idag vaknade jag runt 9 tiden och tänkte inte fiska nå idag men det slutade med att jag åkte ner ändå, kände direkt när jag öppnade dörren att det inte skulle bli lätt att kasta i vinden som var, men inte hindrar det mig inte!
jaja när jag kom ner så började jag i kanalen när det va ganska mycket fisk som visade sig , men skulle dem hugga? frågade runt lite innan jag började fiska , det hade varit trögt som faen på morgonen med endast ett fåtal hugg som resultat, nåja jag började fiska men ingenting hände , men fisk visade det sig så man fortsatte att nöta på , och efter ca 1 timme så drog det i för kung och fosterland men den slet sig efter endast 2 knyckningar tyvärr, och efter att ha fiskat ca 30 minuter till utan utdelning så åkte jag upp till nyströmmen  och provade lite , där va två stycken till som fiskade , dem hade fått två st små blanköringar, jag började fiska längst upp på sträckan och gick sakta neråt , efter ca 10 m på sträckan drog det i hårt! och efter en spännande fight med härliga rusningar så fick jag upp den, det va en gyllenbrun öring på på 2 kg! men den blödde så mycket pga att flugan satt i halsen så jag var tvungen att ta upp den...
efter det vart det inte mycket mer eftersom att jag var tvungen att åka hem pga annat som måsta göras,
mer fiske imorn så rapporter kommer!
skitfiske! /victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar