tisdag 3 januari 2012

Fortsatt bra fiske i lillpärlan!

Ett inställt fiske med thomas pga av jobb blev istället en fisketur till en liten pärla med Filip!
Vi kom till tjärnen runt kl 10,00 det va soligt och fint väder så förväntningarna va ganska höga.
Vi började vid ett ställe vi vet är bra , Och direkt när jag hissade ner blinkpirken drog det till sedan gick den i sidled med grejorna och sedan försvan den spårlöst . Ganska tätt därpå fick Filip på en fin fisk som efter en kamp med mycket action kom upp ur hålet det va en fin regnbåge på 1,3 kg!
Regnbåge 1,3 Grattis!
Vi fortsatte och fiskade , det tog inte mer än 5 minuter innan jag drog på en fisk som efter ett hårt hugg och en härlig kamp fick syna isen, Det va en regnbåge på ca 8 hg i fin kondition!
Min båge på 8 hg.
Vi tog sedan en fika med korv och oboy mm..
Vi hade inte känt fisk på länge då jag säger till filip: Nu måste det väll hugga snart. Och jag han bara säga det innan min spötopp började små guppa, jag sprang dit och gjorde ett mothugg, Den rusade direkt en bit för att sedan komma till hålet och sedan ut med 2-3 m lina igen och så höll den på ett bra tag innan jag fick den till hålet, jag  fick in huvudet i hålet och vart tveksam på om hålet skulle räcka pga av fiskens fina storlek.
Jag lyckades lirka in huvudet på fisken i hålet med tog det stopp, Fisken va för stor för mitt hål!
Minimum vikt på denna fisk är 3 kg, och när jag sedan försöker dra fisken uppåt försiktigt då bara small linan av och vad jag gjorde efter det ska vi inte prata om. Efter den förödelsen så fortsatte vi att fika , Och av en slump gick jag och kollade mitt spö, och vad ser jag ? jo att linan ligge i sidled och att spötoppen pickar försiktigt, jag drar till bestämt och jo där sitter en fin båge som tyvärr lossnade en bit in på drillen. Jag agnar på igen och det smäller på en till fisk som alledess under isen lossnar, väldigt oflyt med att få upp dem idag...
Efter en lång stund beslutar vi att byta ställe , ganska omgående så hugger en fin fisk på för mig och efter en försiktig drill så får jag till slut upp en fisk med lite size på, en fin båge på styvt 1,5kg!
En nöjd Victor som till slut fick upp en fin fisk!
Sedan vart det lita av ett hugrace, jag tappade efter denna fisk en till i samma storlek alledess under iskanten,
Efter det fick filip en till regndåge som va i god kondition på 8 hg, Denna fick vi tyvärr ingen bild på men den såg ut nästan exakt lika som min första. Efter det hände det inte mycket mer och vi kunde nöjd med dagen ringa på hämtning,
Tack för en bra dag filip!
Nu längtar man bara tills på fredag då det blir fiske efter röding i ett oslagbart vatten!
skitfiske på er alla/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar