fredag 6 januari 2012

Helt otroligt!

Till och börja med så vart det ju inte mycket till sömn inatt på grund av att det va JVM final.
Men fick till slut sova då sverige avgjorde kl 04,40! Jag ställde klockan på 07,00 och hoppades på att kunna somna fort! vi vakna pigga och glada och kl 07,45 hämtade vi upp Emil som försovit sig lite hehe.
Vi kom till sjön runt halv 9 och vi gick till den valda platsen vid en djuphåla brevid kanten. 09,00 sänkte vi ner grejerna och det tog inte lång stund innan farfar fick första fisken, en fin röding på ca 7 hg! bra start.
Vi missade mycket fina hugg  med farfar fick sedan ännu en till fin röding, efter det va det pappas tur att få en fin röding!  Emil va även han på G under morgonen och drog fina rödingar ! Pappa fick även en fin tjock öring på 8 hg som fick gå tillbaka. Men mig ville dem inte sitta kvar för, men efter ca 1,5 timme så fick jag äntligen en fin röding på ca 6 hg , och då äntligen lossnade det för mig med, jag fick därefter 2 st till i samma hål i samma storlek .

Efter det så gick jag och Emil ut till ett annat ställe där Bland annat Thomas L  Stefan Å mfl satt och fiska, dem hade haft riktigt bra fiske där under morgonen, och inte långt efter att vi började så började det att nappa . Emil tappade många fina fiskar som inte ville ända upp, Sedan började det nappa mycket i mitt hål och jag fick 6 st fina rödingar stöpta i samma form på ca 6 hg , Sedan gick vi till pappa och fikade lite, då hade han fått en riktigt fin röding på en liten mormyska!

Det kändes hett hela tiden ut på det nya stället inte bara för att det va folk som fick fisk hela tiden utan att jag vet sedan förr att det är ett väldigt bra ställe! Thomas Larsson va riktigt på hugget och lyckade med bedriften att lura upp 24 fina rödingar denna soliga vinter dag varav 3 fick följa med hem.

Jag fick 9 rödingar denna dag varav tre stycken fick förlja med hem , kul och se att så många släpper tillbaka fisk , det betyder ju att man kan fortsätta ha bra fiske hela vintern.

Vill tacka alla trevliga fiskare för en kalas dag på den lilla pärlan ;)
jag kommer nu att besöka denna sjö på söndag med Thomas L och även på måndag ska jag ta mig upp med Andreas!
skitfiske på er alla! /victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar