lördag 14 januari 2012

Fina fiskar!

Idag va jag till öratjärn på premiär med Tony berggren och Ambjörn pettersson  och fiskade röding och regnbåge! Jag kom fram till sjön väldigt tidigt och fick väntra ungerfär 40 minuter innan första personen kom till sjön. Runt tio 9 kom Tony och ampa , Dem satte sig brevid mig på ett ställe som jag skottat helt fritt från is under tiden jag väntade på folk. Kl 9 fick vi börja fiska, och ampa fick en fin röding efter ca 15 sekunder , Sedan ca 5 minuter va det min tur, En fin röding på  ca 5 hg!

Strax efter det fick Tony en fin röding som vägde 7,5 hg och vi kände att vi hade hamnat på ett bra ställe.
Efter det nappade det ganska bra för mig, jag fick under en kort tid två fina fiskar, regnbåge på ca 8 hg som fick simma till baka och en fin röding på ca 6 hg som även den fick simma tillbaka.

Sedan missade Tony några rejäla hugg som var svår att kroka på.
Sedan gick vi ut en bit där det vart lite djupare , och där fick jag och ampa en dubbeldrill direkt och två fina rödingar på ca 5 hg fick simma tillbaka till sina hålor, Vi fick sedan ganska bra med fisk där ute och jag fick en fining på mormyska som jag behöll.
Fin bild som Tony knäppte!

Två fina rödingar i solljuset!

Vi gick efter ett tag in till stället där vi började och där fick jag direkt en mindre och tappade en fin båge på 1,5 kg som efter en dramatisk kamp böjde kroken.. Jag gick sedan runt och provade lite olika ställen och jag fick några fina rödingar som jag släppte tillbaka, sedan gick jag och Tony in dit där vi började, och där fick Tony en fin båge på ca 8 hg direkt och snabbt därefter när jag bytte till ett hemligt vapen fick jag en kanon fin fisk i grym kondition på ca 8 hg!
Ännu en bra bild från Tony (Gavleoring.se)

Strax efter det så skulle ampa och Tony åka och just när dem gick så tappade jag en till regnbåge,
och när dem hade kommit utom räckhåll för att ropa på så drog jag på en finare fisk som i hugget tog ca 3-4 m lina , sedan kom den till hålet och sedan ut med all lina igen och så gjorde den ca 4 gånger innan jag lyckade styra in huvudet i hålet, En riktigt fin regnbåge som mätte 53 cm och tjock!

Ps. Fisken till vänster väger 8 hg och den andra vet jag ej men 53cm lång!!

Sedan avrundade jag dagen och packade mina prylar och åkte hem nöjd och glad.
Tack Tony och ambjörn för en riktigt rolig dag på sjön!
Imorgon blir det fiske i skidtjärn med pappa och farfar .
Skitfiske på er alla!/ Victor G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar