tisdag 31 januari 2012

Älven-premiär!

idag va jag till älven och fiskade lite, jag provade dem övre delarna mellan kraftverken i hopp om att lura nån fin öring! jag kom till platsen runt 14,15 ,jag riggade grejjorna och började fiska, men ingenting hände men det spelade ingen roll för det va ju skönt att kasta lite för första gången på 2 månader :)
Det gick 1,5 timme tills jag bytte till en stor APfluga på 8-10 cm!
det tog inte många minuter innan första öringen högg under iskanten!
En fin öring på 44 cm som kämpade på bra för att vara mitt i vintern.

bilder på hur det såg ut på något ställe :
fint sug att fiska en streamer ner i!

fin iskant som ofta håller fisk!

skönt o få lufta flugspöt en gång så där , nu blir det att fippla med pimpel prylarna tills på lördag då det bär av till skålsjön då det ska enligt prognoser bli -23 grader , men det ska ju va lite utmaning o!
skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar