söndag 8 januari 2012

Fiske

Idag det fiske i en fin liten tjärn med Andreas, Fredrik och Markus.
Jag kom fram till sjön runt kl 08,20 och det högg omgående när jag släppte ner, men den ville inte fastna.
Sedan kom sten och gänget, dem satte sig brevid mig och började fiska, jag fick på en fisk just när dom kom, det va en fin röding på 5-6 hg som fick simma tillbaka!

Efter det fick Markus en fin liten röding som högg på ordentligt.
Sedan vart det som om nån tröck på en knapp, Det vart dött helt enkelt så vi bytte ställe, vi valde att fiska djupare, djupet på det nya stället va ca 10 m, och här högg det lite mer, efter ca 30 minuter fick fredrik 2st fina rödingar på 4 hg. fredrik stannade på detta ställe då vi gick tillbaka til stället där vi började, När vi kom tillbaka började det att nappa direkt, och jag fick ganska snabbt en fin röding på ca 5-6 som fick även den gå tillbaka. Sedan lånade jag ut ett spö med lite heta prylar på och då började det att hugga ganska mycket för sten, han tappade ca 5-7 fiskar och fick en fin fisk på 6-7 hg i  fin kondition.

Sedan vart det ett huggrace, under loppet av ca 2 minuter lyckade jag tappa 3 st fina fiskar under iskanten och sten tappade även han några, sedan vart det trögt  igen, Runt 13,00 kom fredriks pappa och hämtade Fredrik Andreas och Markus, Men jag fortsatte att nöta vilket skulle va ett lyckat drag, för när dem stack gick jag ut på djupet igen och provade att fiska med mormyska på linan, och det högg hela tiden!

Fick under en timmes tid 4 st rödingar med topp på 7 hg , och tappade även 7 st under iskanten och missade säkert 15 hugg, Bild på En av dem fiskarna.

Imorgon blir det att återvända till denna favorit!
tack för en trevlig dag på isen.
skitfiske!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar