lördag 28 januari 2012

Trögt fiske med huggperiod!

idag har jag varit och fiskat i agntjärn med Thomas och Fredrik, Thomas hämtade mig 06,20 så vi han göra en rejäl brasa innan det vart ljust uppe vid sjön. När det vart ljust började vi fiska men ingenting ville hända.
Mysigt med eld i mörkret!
vi nötte och nötte men ingen regnbåge ville hugga, men just när vi skulle byta ställe började dem nappa lite försiktigt, thomas tappade en fin fisk under hålet och vi hade några hugg, vi bytte sedan ställe till är ställe vet funkar, 

Det tog inte längre än 15 minuter så sög det  rejält i mitt spö, men missade den, den kom tillbaka och då satt jag den, och efter en härlig fight med mitt VM spö så fick jag upp den, en fin regnbåge på 1,2 kg!



Sedan satt jag nöjd en stund innan jag satte ner igen, och då ringde Niklas och vi han bara börja prata så högg det mobilen på skryllan och niklas fick höra live drillning, och även den fick ge upp efter en skön fight denna vägde 1,3 kg men tyvärr ingen bild på den...
Sedan pratade jag med niklas igen och han berättade om sitt lyckade lake-fiske igårkväll, och då small det igen och niklas fick höra på live drillning, denna fick även den syna isen denna på ca 1 kg C/R!

Thomas missade ett gäng hugg, dem högg bara när han satte ifrån sig spöt i skryllan och inte han dit riktigt, men men ibland kan regnbågen vara så,
sedan gick vi tillbaka till stället där vi började men ingenting, vi avrundade dagen runt 14,00 och kunde nöjda gå till bilen, Tack Thomas och Fredrik för en härlig dag på tjärnen!


Imorgon kommer jag och pappa besöka rödingtjärnen i hopp om lite fina rödingar, återkommer med rapport och film imorgon!
Skitfiske!/Victor G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar