söndag 29 januari 2012

Fiske helg

Hoppas denna film beskriver vilken kanon helg jag haft som vanligt!


ja igår va jag ju i en regnbågs tjärn som ni såg i det inlägget om igår, och idag har jag varit i rödingtjärn!
Vi kom fram till sjön strax innan det ljusna och borrade våra första hål på ett ställe vi brukar börja på.
Det började trögt utan hugg eller känning, så vi bytte ställe där jag direkt tappade en röding under hålet missade även en till tätt därpå ,  pappa fick sedan två snabba fiskar som dem båda fick simma tillbaka en av dem måste ha varit sjuk då kroppen va smal som en pinne och huvudet stort.. konstigt..

Sedan gick vi ut till samma ställe igen och där fick pappa hugg direkt men han missade den, sedan kom Peter hallgren som vi bestämt träff med, Pappa fick sedan två till i lite finare modell som fick simma tillbaka!

jag började lite senare leta fisken och till slut så hittade jag dem, det högg konstant i flera timmar men dem va skit försiktiga så det gav nästan inte ens utslag på mormyskatoppen...

Lite senare fick jag fast dem och fisket vart väldigt kul ! vi fick över 15 st sammanlagt varav 12 fick simma tillbaka!

Nu blir det att ladda inför skålsjön nästa helg med att köpa nytt spö i imorn!
skitfiske på er!! :) /Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar