torsdag 26 januari 2012

Rapport från Thomas!

Under veckorna när det är skola får man nöja sig med att kolla ut genom fönsterna på skolan och drömma sig bort på härliga pimpelisar,

Idag har thomas varit ut och fiskat röding på fin liten sjö, det hade gått väldigt bra för han , han hade tagit upp 3 st och släppt i 14 om jag inte minns fel? fick en härlig bild på dem fina rödingarna som höll vikt på ca 7-8 hg!
Mycket fina rödingar i grym kvalitet!
Thomas hade även tappat en stor röding som hade stått still och sedan gått sakta sakta iväg och thomas kunde in hindra den fårn att gå och sedan när thomas lyckades vända på fisken så släpper den tyvärr:(
Nåja den finns kvar till nästa gång du åker dit thomas :)

Nu är man ruskigt taggad inför helgens fiske som består av regnbågsfiske med thomas och emil på klubbsjön efter regnbåge på lördag, sedan på söndag blir det nog att åka till rödingsjön och prova lyckan.

sitter nu under kvällarna och försöker hitta det jag tror jag kan vara medicinen för regnbåge inför den 4:e februari på skålsjön, så här långt har jag kommit på mitt fina vapen ;)

Mera rapporter i helgen ! 
skitfiske på er alla! /Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar