lördag 21 januari 2012

kanon fiske ensam i skogen!

Idag va jag till klubbsjön!
jag kom fram till sjön strax innan 8 på morgonen och borrade ett hål som jag tror va på rätt ställe, det tog ca 10 minuter innan första nappet kom! men missade det och den fortsatte att nappa i flera minuter men jag fick inte dit den. Under den komande timmen tappade jag 4 st under hålet och missade ca 10 hugg, sedan kom det hårda hugget! jag drillade den på mitt nya mjuka spö och den bjöd på en underbar fight på ca 4 minuter och när jag lyckades dra huggkroken i den så vart jag chockad över hur stor den va, det va en fet regnbåge på 1,9 kg!'

Det vart ett nytt PB på regnbåge för mig :D  Sedan vart det trögt ett tag men 30 minuter senare nöp det igen det va en fin regnbåge som tillslut kom upp på isen vikt 8 hg!

Sedan tappade jag några fina fiskar som inte ville hela vägen upp tyvärr :( 
Jag bytte sedan ställe till en vik som brukar va bra och där tog det inte lång stund innan det nöp men denna fisk tappade jag tyvärr :( det fortsatte hugga men jag fick inte fast dem, tillslut så högg det ordentligt, fick sedan upp den efter en härlig kamp den vägde 1,2 kg och hade en ovanligt mörk färg!


Sedan så vart det trögt så jag bytte till stället där jag började och där tog det ett tag innan det högg men lyckade tillslut lura fast en fisk som fastnade bra! den vägde prick 9 hg och fick gå tillbaka, fick fighten med på film till och med, så gå in på länken så ser ni filmen! :)



Ja jag vart väldigt nöjd med dagen!
imorgon blir det fiske efter harr och röding i Hemligjaure :D

Skitfiske på er alla!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar