söndag 15 januari 2012

Skam den som ger sig!

Idag va jag med pappa och farfar till skidtjärn , vi kom fram runt tjugio i åtta så det va ganska mörkt, vi började vid en djupkant som brukar ge fisk, vi satt och fiskade i ca 15 minuter och då hugger det hårt för mig men jag lyckades inte få fast den, sedan nappade det för pappa men det samma hände där . Lite senare får farfar på en fisk som fick syna isen, det va en röding på ca 5 hg .  direkt när han satte ner igen högg det en till, denna va bara på ett par hekto och fick gå tillbaka Sen kom andreas och peter, dem satte sig brevid oss , Sedan vart det väldigt trögt. vi hade bara något smånapp men ingenting bättre, Efter några timmars fiske bestämde jag mig för att gå in efter kanten och fiska enbart efter öring, vid andra hålet tappar jag en bättre fisk och missar sedan ett hugg, men i det tredje sög det i hårt och bestämt, denna fick jag sedan upp efter en härlig kamp, och det visade sig vara en fin tjock öring som vågen stannadepå prick 8 hg!

första fisken jag får på mitt nya spö förövrigt.


Denna fisk fick jag på en rosa balanspirk agnad med gosaker från havet ;)



Vi fortsatte sedan fisket utan nå vidare fiske, pappa fick lite senare en fin röding på ca 5 hg som han släppte tillbaka. jag fiskade runt hla sjön med denna öring som resultat, men jag vart nöjd endå för öringen verkar vara svår att få iår.  Sedan runt 12-13 tiden tog vi en fika med korv och oboy.

Runt 13 tiden åkte andreas och peter hem, men vi fortsatte, vi fiskade lite till, och pappa hade en öring som va på hans balanspirk , men den ville inte sitta fats tyvärr. vi gick sedan ut på djupet , och jag gick lite före, direkt när jag satte ner så högg det! en fin röding på  6 - 7hg!

Det fortsatte nappa ganska bra men dem va så in i hel***te försiktiga och svår att kroka.
Pappa tappade en finare fisk som bara stod still i hugget och sedan lossnade :( 
Jag fick senare en fin röding i samma storlek som den tidigare men den fick gå tillbaka.
Vi kan sumera denna dag med att endast trägen Vinner !

Nu är det skola under veckan så mindre inlägg men mer fiske nästa helg!
skitfiske på er!/Victor G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar