söndag 15 januari 2012

2011

Hej!
Eftersom jag har haft problem med internet så har inläggen uteblivit tyvärr :(
Men nu är internet tillbaka så tänkte börja med en liten sumering från 2011 som varit ett riktigt bra fiske år ändå trots en riktigt seg höst.

Bland annat så har jag fått en nytt PB på gädda på hela 12,2kg det trots att jag inte fiskar efter gädda. En kort berättelse; Jag skulle fiska aborre på ett ställe jag visste hade gott om stor aborre (1kg och uppåt)så jag satte på en svart giftig liten jigg med svart skalle. Jag kastade ut och i första kastet small det på en mindre abbore på ca:5hg. Några kast senar small det i rejält och jag kännde direkt att det var en större gädda och trodde givetvis att kroken och linan skulle smälla när som helst. Eftersom jag nästan kastade ut all lina i kastet så fick jag springa efter fisken för att inte all lina skulle försvinna men som tur var så simmade fisken mot mig efter botten och jag var helt säker på att min 0,17 lina skulle smälla av.
Eftersom den aldrig var upp och visade sig eller hoppade så förstod jag att det rörde sig om en 10+ gädda och efter en fajt efter boten på ca:20 min så kunde jag lyfta upp fisken som satt precis i läppen! kroken var i stortsätt rak och linan nästan av! + det så satt fisken knappt fast jag behövde bara röra kroken så lossnade den! en helt otrolig fiskeupplevelse blev det och istället för någon fin aborre så åkte jag hem ganska nöjd med dagen ändå.








Några andra minnes värda fiskar var mitt PB på havsöring och lax som var 6,1 och 17,9 vilket man får vara nöjd med. Trots dessa fiskar så blev jag nästa ännu gladare när jag fick en lax på runt 13kg på enhands och en fin havsöring på 4,2 på enhands.









Förutom dessa fiskar så har jag såklart fått en hel del andra minnes värda fiskar men just dessa värderar jag högst 2011. (ursäkta den minst sagt dåliga bildkvalitén men för bättre bilder kolla fliken "bilder") /Emil W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar