tisdag 1 januari 2013

Trög start men dem vaknade!

Idag har jag, Thomas, Jocke och Thomas pappa varit i Slakttjärn och fiskat luriga regnbågar.

Vi kom ut på sjön 08,20 ungefär.Vi började längs med en myrkant men ingenting hände på att bra tag. Vi bytte sedan ställe och när jag mätte djupet så lossnade spolen och jag fick sträcka mig ner i hålet för att nå den, när jag sedan satt och trasslade började det att dra i linan....

Jag lyfte lite förvånat handen och dagens första regnbåge satt på kroken. Efter en rolig fight så fick jag dagens första! Strax över kilot.

Sedan hände inget mer. Vi bytte sedan ställe igen och direkt så fick Jocke en fin båge på strax under kilot och en stund senare så tappade jag en på minimormyrska. Sedan vart det lika trögt igen och bågarna försvann.. Vi bytte ställe återigen och direkt så högg det för mig. Detta var en båge på styvt kilot. Sedan missade Lars-Olof ett hugg. Sedan gick jag i Gammel hål och det sa pang!

Jag fick ännu en till båge på mormyrska! Sedan missar Thomas en till fisk. Jocke gå iväg och direkt får han en till. Sedan började det hugga på bra och vi kände fisk väldigt ofta och innan dagen var slut så hade jag fått 5 Jocke 5 Lars-Olof 2 och Thomas o Ante tappade sina idag..

Tack för en jätte rolig dag på isen och imorgon ska jag och Thomas iväg igen!:)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar