måndag 20 augusti 2012

Abborre+...

Idag efter en veckas semester i Turkiet var fiskesuget så grymt att jag bara var tvungen att fiska. Det fick bli ett gammalt hederligt abborrpass. När jag kom på plats kändes allt perfekt och mycket riktigt i första kastet kom det upp en abborre i grym kondition på ungefär halv kilot! Riktigt kul tyckte jag och fortsatt att fiska och pang så small det och upp kom en abborre på ca: 6hg. Sedan tappade jag två, tre stycken men det blev trögt! Men plötsligt välvde det till rejält mitt där jag fiskade och en 10+ gädda visade sig! Suck tänkte jag som för dagen bara hade abborr grejor med mig, så jag gick bort en bit och fortsatte men plötsligt kom det ett rejält nyp och jag kände direkt att det inte var någon abborre utan en gädda som hade tagit! Så efter en långdragen kamp på 5min kunde jag handtaila och släppa tillbaka en gädda på ca: 6kg i fin kondition! Det var en väldigt nervös kamp eftersom jag bara hade 0,17 flätlina utan taffs och en liten vit abborr jigg! Tur att det inte var 10+ bara :) /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar