söndag 12 augusti 2012

Double på norrsidan!

Ikväll va det dags igen.
Vi startade upp fisket runt 17,00 på norrsidan, och efter ca 30 minuter när jag bytt till en 6 meter lång tafs så tuggar det fint. Och efter en nervös men rolig fight så håvade andreas in min 9:e lax för året som va en hanlax på 6,1 kilo! :)

Foto: andreas sten

Senare så fick sten på en fisk som såg ut att sitta rätt, och efter en rolig fight så kunde jag håva in stens första fisk för dagen. och till våran förvåning så va det en öring! 5,4 kilo, stort grattis! :)

lite senare ändå så tappade jag en rättkrokad inne vid kanten på ca 3 kilo....
Men det skulle inte dröjja innan jag fick chansen igen, och denna chans tog jag tillvara på!
Efter att conny klättrat ner för den branta muren och gått ut på dem halkiga stenarna så kunde han håva min andra lax för dagen, på 2,5 kilo! underbart! Tack både andreas och conny för håvningarna! :)


Imorn fortsätter laxjakten! :)

Skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar