lördag 27 oktober 2012

Fiskefeber!

Idag sitter jag hemma efter två dagar av helt otroligt fiske! I torsdags var jag ledig från skolan och beslöt mig för att fiska snötippen, så jag kom ner vid halv 8 och var då helt själv. Sedan kom Andreas ner och vi gick första repan och hade fisk konstant hela tiden! Det var dock nästan enbart lax som hade parkerat här. Så efter att ha landat 19 lax och 1 öring så åkte jag hem ganska nöjd! Sedan på fredagen var jag och Niklas först och fiskade i bubbelviken men här var det ganska dött, så jag provade ett nytt ställe med otroligt resultat! Jag fick 17 havsöringar var av två på 2,5 och en på 1,8. Sedan bommade jag min livs fisk. Jag drog på den ganska långt ut och den gick bara och stångade i fem minuter sedan fick jag se den för första gången och då såg jag att det var en nystigen öring på 4-4,5kg! Sedan pumpade jag in den gick ut i vattnet för att lyfta upp den, men då tappade jag lite av pressen den simmade in mellan mina ben och taffsen gick av! Då packade jag ihop och åkte hem helt knäckt! Dock blev det 37 landade på 2 dagar. /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar