måndag 22 oktober 2012

Tävlingen!

Igår var det som sagt tävling och det hade samlats 34 st för att göra upp om årets upplaga av Ljusnenappet. Fisket började trögt för i stort sätt alla, men efter att man fick byta ställen efter en halv timme så började det nappa. Först missade Victor ett hugg och sedan fick jag en lite blänkare något kast senare och efter ytterligare 5min fick Victor en blanking på 46cm som var precis var under måttet (47cm). Sedan flyttade vi runt och provade lite överallt och på snötippen högg det för mig igen och upp kom en lax på strax över 2kg. Sedan åkte Victor och jag över till lill kajen och där fick jag ganska direkt en blanking på precis 47cm och sedan högg det bra! Victor missade ett hugg och jag missade ett hugg och tappade en, men sedan small det igen och denna gång var det en lite bättre fisk på 1,5kg. Men sen blev det Inge mer denna tävling och jag slutade på en fin tredjeplats. Vann gjorde Christian andersson med en öring på hela dagen. Dock vägde den 4kg! Grattis!! Sen på kvällen fick jag en fin blanköring på 2,2kg! Jag vann även ett fint pris som du kan se på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar