måndag 10 juni 2013

Ljusne, helt ofiskat med lax i älven..

Det är igentligen inte så konstigt att ljusne alltid är sen med laxen jämför med Älvkarleby som exempel, skillnaden på Älvkarleby och här är att där nere finns det folk som har ork att slita även fast chansen är väldigt liten till att få en av dem tidigt stigande laxarna, här i ljusne är det endast en person som fiskat än.. Vattnet har varit ganska dåligt men vissa dagar flytit på väldigt bra!

Och lax finns det här, vi som bor här i ljusne ser dagligen en del lax ute på notholmen även kallad "udden".
Ni undrar säkert varför jag som skriver detta inte fiskar? Jo för att jag går i skolan och har inte ekonomin för att betala fiskekortet som kostar 400 kr på flugsträckan. Jag förstår många som tvekar till att betala 400 för ett chans fiske.

Jag tycker jag själv och säkert många med mig att det borde instiftas ett pris till första laxen även i ljusne. Kan tänka mig att lite mer folk skulle fiska tidigt då iallafall.. För laxen kom för drygt två veckor sedan så det är det minsta problemet..

/Victor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar