söndag 30 juni 2013

Trippel på udden!

Igår körde jag ett flugpass på udden, och det var verkligen min dag. Jag fick första laxen 07,20 som även var min första för året, 10,1 kilo!

Sedan blev det segt ett tag men runt 10,00 fick jag på en till som jag till en början trodde satt galet, men den visade sig sitta klockrent, skönt! 7,0 kilo.

Vid detta tillfälle var mitt självförtroende på hög nivå! Jag tänkte att "idag blir det en trippel", så rätt jag hade. För kvart i tolv började det att tugga så fint och efter ett hårt mothugg satt fisken där, efter en härlig fight då jag verkligen njöt utan alla sekvenser håvade Anders in min tredje kan för dagen, och det var en ÖRING! 4,6 kilo, härligt härligt.

Ska nog försöka få en lax på spinn under veckan, det Visar sig..
Skitfiske på er alla! / Victor G













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar