söndag 18 mars 2012

Team blanköring drar blanköring!

Imorse hade jag ställt klockan på 04,30 för havsöring fiske i  kanalen!
När jag kom ner till älven kl 05,20 så stod simon där och väntade på mig då vi bestämt dagen innan att vi skulle fiska tidigt.
Det vakade någon lite längre ner i kanalen i början , sedan vakade det utanför oss så vi kastade lite, men efter ett tag åkte jag ner till andra sidan och längre ner i kanalen och i första kastet så tappade jag en fin öring som jag inte gjorde nå vidare mothugg på då jag trodde det va ett vass strå jag fastnade i....

Sedan kom Thomas och Jocke, Strax efter dem kom även Jessica och Håkan, Thomas gick ner till vattnet och gjorde inte mer än 5 kast innan dagens första för hans del satt på kroken, Efter en rolig fight i det skumma ljuset så håvade jag Thomas andra havsöring för i år, En fin omblänkt öring på 1,8 kilo! PS öringen ser mörkare ut på kortet än vad den va.

Efter det så fick Jocke på en fin blanköring som tyvärr lossnar bara en meter ifrån håven, skulle tippa den på ca 1,6-1,8 kilo! Sedan så tappade jag en till fisk vilket jag inte gillade, Sedan sa jag till Thomas:
Här ska jag stå ända tills jag får en fisk idag, bara några kast efter det så sög det i igen, och den här gången så tappade jag den inte, Jag fick upp denna fisken efter några nervösa minuters fight, 1,6 kg!
Den här öringen är nog så mycket omblänkt som den bara kan vara!

Skönönt att få årets första havsöring, Det va som om att en tung sten föll från hjärtat.
Efter det vart det lugnt, Bar några smådragningar men inge fart alls på fisken..
Vi provade allt som fans i våra tjocka flugaskar med dem ratade allt! 

Jessica och Håkan gick till och med längst ner på slaggen men ingenting där heller, Det va upp nån fisk lite då och då men dem högg inte, Stefan kom även förbi en stund och kollade in läget och så, Runt 14,30 åkte alla förutom jag hem, Och strax efter att dem åkt hem så började det att vaka en del så jag gick upp till kurvan i kanalen och gjorde tre kast innan det högg i hårt och stabilt! Efter en rolig och spännande kamp mella vass och stockar så fick jag upp ännu en fin omblänkt öring på 2,3 kilo!

Kul som fan att man lyckade dra en till fisk!

Efter det så fiskade jag bara en timme till utan resultat innan jag åkte hem ,
Tack för en grymt rolig dag alla ni som va där!

Skitfiske på er alla!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar