onsdag 16 november 2011

höst

Idag blev det äntligen lite fiske igen efter en tids vilande pga sjukdom. Jag kom ner till älven vid runt halv 3 så jag riggade grejorna, kollade ut över strömmen och beslöt mig för att gå ner och prova lite. Jag drog ut linan ur mitt enhandsspö och la ett ganska kort kast lite neråt och pang så small det direkt, det var en lite men pigg lax på 55cm.










Efter det provade jag lite mer men utan någon känning. Så jag åkte till ett nytt ställe och där small det också direkt, men den här gången losnade fisken. Kastade lite till och pang så var det en till där men även den här slet sig, efter att ha fiskat en halv timme så small det igen och den här gången var det en stabilare fisk och efter en kamp på 3-4min med ett helt gäng rusningar kunde jag landa en lax på ca: 4kg.

Självklart så var det C/R på fiskarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar