tisdag 15 november 2011

härligt gung!

idag slutade jag ganska tidigt så jag åkte ner till snötippen med mitt 12,6 fot tvåhandsspö!
pratade med några som fiskat under dagen och det hade tydligen varit ganska bra fiske .
Jag riggade grejjorna och knöt denna goding i hopp om ett hugg.
Började repan uppe vid skylten och gick neråt eftersom,
när jag kommit halvvägs på sträckan visade sig lite fisk framför mig och i dem första kasten på dem vakande fiskarna missade jag ett hugg, men det visade sig inte göra något när det ca 5 minuter senare drog i som tusan och efter en härlig kamp med mycket härliga gungningar och rusningar fick det till slut ge upp kampen, Det visade sig vara en lax i fin kondition på ca 3,5-4 kg som självklart fick simma tillbaka!
C/R 3,5-4kg lax

vart ganska nöjd med den laxen så jag fiskade en liten stund till sedan vart det hemfärd.
skitfiske / Victor G

                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar