fredag 25 november 2011

fortsatt ganska bra fiske!

idag gick jag i skolan till halv tre så jag han bara ner en snabbis ,
nåja jag kom ner och det blåste som aldrig förr! men fisk visade sig så det kändes ganska hett ändå, det började med att jag fick en mindre öring som snabbt fick gå tillbaka till vattnet , efter fiskade jag ett tag på fisk som vakade men dem högg inte , så tänkte jag att jag måste testa nå nytt , så jag kastade ut och lät det sjunka till botten och sedan dra in sakta sakta, och så kom huggen PANG , kände ganska snart att det va en öring , den gick och pumpade och knyckte ett tag innan jag kunde styra in den till strandkanten, det va en brunöring i fin kondition som jag uppskattar till ca 1,8-1,9 kg som fick gå tillbaka efter fotografering!

öring ca 1,8-1,9 CR
blir nog lite fiske i helgen så mer rapporter kommer !
skitfiske /Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar