onsdag 23 november 2011

Storm!

Idag slutade jag skolan tidigt så det blev en snabbis ner till älven. Kom ner runt 12 till älven och det hadde bara kommit upp 2st fiskar under hela dagen då (vad jag vet). Men men tänkte jag och knöt på en ganska stor gummibensfluga, det blåste ganska krafftigt så det var inte lätt att komma ut nå vidare långt. Jag kännde ingenting i början av rundan men när jag kommit längst ner på sträckan så small det i och upp kommer en liten öring på kring måttet som givetvis fick simma tillbaka.

Nästa runda jag gick så hoppade det en brunöring på närmare 6kg upp rakt framför mig, bara några meter ut så jag la ut ett kast på den och pang! så small det i ordentligt men efter en kortare spö böj lossnade denna fisk. Jag fortsatte min runda och vid mitten så sjöng det i ordentligt i grejorna, denna gång känndes det som en bättre fisk men även den här klev av, suck! Det verkar som att fiskarna biter väldigt försiktigt, för väldigt många fiskar tappas.

När jag kom hem blev jag riktigt glad då jag märkte att mina spritt nya pounch pro linor hadde kommit :D

dessa linor kan jag varmt rekomendera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar