måndag 28 november 2011

Fortsatt storm!

Idag var det ett riktigt blåsväder (kanske har Berit kommit fel?). Jag kom hem från skolan 14:40 så jag gjorde ett snabbt beslut om att åka ner en kort sväng till älven. Med mig tog jag mitt enhandsspö klass 5 och en handful gummibensflugor. När jag kom dit så stog Andreas och Fredrik där och fiskade, men dom hadde inte fått något, så jag riggade grejorna lite fort och ställde mig lite ovanför dom. Jag kastade två kast utan lycka men i det tredje kastet tog det stop i grejorna och började gunga härligt, jag gick ner med fisken till Andreas som fick hjälpa mig med håvningen efter en riktigt härlig fajt. Det visade sig vara en brunöring i riktigt fin kondition på 2,7kg!
Men efter ett snabbt kort fick den självklart friheten åter.

Efter detta gjorde jag några flera kast men kännde mig ganska nöjd så begav mig hem. Förövrigt så var det här min största fisk på mitt klass 5 spö.
Skitfiske /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar