tisdag 22 november 2011

fin öring,

idag var jag ner till kanalen och fiskade , när jag kom ner så började jag fiska , farfar var också där , han fick en riktigt fin brunöring , vågen slog i bott på en 4,5kg:s våg (ingen säker vikt) den fick gå tillbaka , bara att gratulera!
sedan efter ett tag tappade jag en fin fisk som högg på när jag lät det sjunka och efter ett tag så bara lossnade fisken. men annars va det mycket trögt fiske på alla ställen idag   undrar jag när det ska komma igång ? kanske det inte blir så mycket mer för i höst. , men vi fortsätter att hoppas på att det blir bättre framöver.
fortfarande ganska mycket lax kvar i älven , undrar om det kan göra sin del i att det är så lite blankfisk inne?
vi återkommer med mer rapporter inom kort!
skitfiske /Victor


skitfiske / Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar