söndag 20 november 2011

Söndag

Idag började jag att köra bubbelviken medans Victor körde snötippen, det visade sig en hel del fisk men inte en ända fisk ville hugga. Jag hadde telefon kontakt med Victor som hadde valt att fiska spinn, men samma visa var det där mycket fisk visade sig men ingen högg. Så jag beslöt mig för att åka ner till kanalen för att prova lyckan och där högg det i ordentligt på mitt klass 5 spö och efter några sekunders drill kunde fisken sprattla sig fri, suck! Det här känndes som en bättre fisk och såg desutom ut att vara en blank fisk, men bara att ta nya tag. Efter att ha nött ett tag så kom det efter längtade hugget och upp kommer en fin nystigen liten öring!












Sedan kom Victor ner till kanalen och flugfiskade med mig och jag hadde ett hugg till men annars skit trögt! Men bättre fiskedagar kommer det kan jag lova. /Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar