torsdag 24 november 2011

bra fiske!

idag efter skolan åkte jag ner till älven för att fiska , jag började mitt fiske i kanalen där det hade varit bäst under dagen(vad jag hört) , nåja det vakade lite fisk när jag kom men dem verkade inte vara på hugget , men jag nötte på ett tag till, träffade på några som sa att det vakat fisk som bara den under dagen men sedan avtagit när vinden lagt sig(tyvär), Efter ca en halvtimme i kanalen åkte jag upp till nyströmmen och provade lite , jag gjorde nog inte mer än 5 kast innan det small i hårt framför "stenen", kämpade med fisken ett tag innan jag fick in den , det va en tjock och fin guldfärgad öring på styvt 2 kg!

Efter det så knöt jag på en ny fluga i samma mönster då den andra blivit sargad av fisken , och kastet efter bara small det igen framför "stenen" , och jag trodde detta var ett monster men visade sig sedan att den gått runt massa linor på botten , nåväl när den kommit loss från linorna så gick den och knyckte och pumpade lite fram och tillbaka innan jag kunde taila den och släppa i den igen , det va en fin öring på 48 cm CR,

Fisket verkar ha lossnat lite i ljusnesströmmar?
mer rapporter kommer till helgen !
skitfiske! /victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar