måndag 14 maj 2012

Flytringsharr och Gädda!

Igår va jag och fiskade harr och kollade på gäddfiske, Varför jag inte skrev det här igår är för att jag somnade runt 19 tiden.

Nåväl jag och pappa kom fram till sjön runt kvart 5 , och vi pumpade upp flytringarna och åkte ut mot en spegelblank tjärn...




Det startade upp trögt under morgontimmarna, knappt något vak alls på vattenytan, så vi åkte och fikade lite och grillade inne vid land där vi hade åkt och lämnat fiskegrejerna, Vi satt där och pratade och klurade på va som va fel i ca 40 minuter innan vi åkte ut igen, och direkt fick pappa en liten harr som självklart fick friheten åter då vi va ute efter röding..

Och sedan fortsatte det att hugga harrar och pappa fick flera till medans jag fick endast 2 stycken men jag lyckades lura en på 40 cm och en självklar cr på den som på alla andra!




Sedan runt 11 tiden så åkte vi hemmåt och va nöjda med morgonen.

När jag kom hem så åkte jag och kollade när Niklas, Evelina ,Tommy och Evelina fiskade, Och Direkt fick Niklas en gädda på runt 4 kilo CR. Sedan efter ett platsbyte så fick Evelina på en fin fisk i första kasten och vi hade inte ens kommit fram till fiskeplatsen i dåläget, Niklas tog sedan gälgreppet och dem kunde väga och mäta gäddan för att sedan ta ett snabbt kort och CR!


Gäddan som Evelinas livs första gädda vägde finfina8,2 kilo och va 102 cm lång! Grattis!

Sedan åkte vi och provade lite uddenfiske för att bara få känna hur det känns igen inför sommaren, och det va kul! 

Skitfiske på er alla!/VictorG



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar