fredag 19 april 2013

22 fisk på två dagar!

I förrgår åkte jag ner en sväng på morgonen innan skolan. Jag kom ner till älven vid 5 tiden men då var det för mörkt.. Men efter en halv timme började jag fiska och då högg det! Jag fick 5 fisk på ungefär 30 min och då var två 47-48 cm och dom andra mindre.. Sedan på efter middagen kom Victor också ner och fiskade, jag fick någon då och då och Victor fick ett par. Sen åkte Victor men jag stod kvar, då började det nappa bra igen och jag kunde släppa tillbaka en på ca: 1,5. Totalt blev det 15 fisk i onsdags. Sedan fiskade jag även idag och då fick jag 5st på morgonen fast det var väldigt trögt! Sedan på
Eftermiddagen åkte jag och Victor ner och skulle prova igen, då tappade jag en först som kändes skaplig, sedan fick jag en fin lax på ca: 2,5. Efter ett tag tappade jag en till för att sedan få en finare öring på
1,9kg. Sen tappade jag en öring precis när jag skulle taila den och i kastet efter fick Victor en fin på ca: 1,4. Den fick även avrunda denna underbara kväll. /Emil Westlund











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar