torsdag 18 april 2013

Trögt fiske

Idag har vi fiskat nästan hela dagen men det har varit trögt.. Imorse nappade det lite grann mellan 05,00-08,30. Men annars under dagen väldigt trögt fiske.

Jag fick direkt två små blanka, jag gick sedan ner en bit och det kokade med fisk där och jag fick en på ca 1,8 direkt, CR.

Sedan gick vi uppåt igen och just när Emil åkte till skolan fick jag en till på ca 2 kilo på 65 cm , CR på den också.
Niklas fick en på ca 1,7 i samma veva men sen vart det trögt..

Runt 10 fick Niklas 3 snabba dock små blankingar men fisk iaf. Sedan vart det trögt under hela dagen.

Sedan på eftermiddagen åkte jag och Emil till ett ställe och provade och där fick Emil två direkt och jag fick en på ca 1,7 kg, CR på den med som på alla andra idag.

Vi brände en varsin fin fisk under kvällen jag och Emil men sedan vart det dött. Farfar fick en öring under kvällen på ca 1,4 kg CR grattis, mer rapport inom kort! -Victor G













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar