måndag 12 augusti 2013

Dubbel i mörkret

Idag har udden fisket varit trögt på fluga, spinnsträckan har givit väldigt mycket fisk och det var inte många som gick tomhänt hem.

Filip fick två stycken på fluga under eftermiddagen 5,9 och 7,2 och sten fick en blandning av regnbåge och öring på 2,3 kilo.
Runt 22 när mörkret la sig så fick jag på min 5:e fisk för dagen som satt rätt,en skulle denna lossna som alla andra?

Nej det gjorde den inte och efter en rolig fight med mitt mjuka klass 8 spö fick jag en fin honlax på 9,8 kilo!:-D

Och rundan efter det small det igen! Denna gång en lax på 5,8 kilo.

Rundan efter det small det igen, denna tappade jag dock inne vid kanten, ett rättkrokad det också!

Händelserik kväll må jag säga, imorgon ha jag mitt sista pass på udden, och då blire fluga med Backman, nu sova sen upp.

/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar