torsdag 8 augusti 2013

Dubbel

Idag har jag Emil och Filip samt Yosef och Hassan fiskat på udden, fisket var till en början väldigt trögt, Filip fick en kring 12,00 på fina 12,5 kilo! Stort grattis!

Sedan vart det trögt men strax före 14,00 så blev det några drillar, Yosef och Hassan drog varsin fisk båda över 11 kilo. Kring 15,00 så började det tugga fint för mig och efter ett fint mothugg så satt den där. Jag kunde sedan efter en fight då jag fick jobbar för att få fisken upp på land. Det var en fin lax på 12,1 kilo.
När det blev min tur igen så gick jag mer med ett stort självförtroende och på 3:e kastet tuggade det så fint och efter ett mothugg så satt den där. Efter en relativt kort drillning så landade vi en 5.9 kg:S lax. Sedan vart det trögt och Filip fick på kvällen en till Lax på 3,7 kilo.

Sedan runt 20,40 så fick Emil på en fisk och efter en kort drillning i regnet så landade vi en hanlax på 4,5-5 kilo i håven. Grattis :)

Nästa pass för mig är på måndag, håller tummarna för vatten.
/ Victor G









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar