lördag 10 augusti 2013

Fiskade fullt på spinn

Idag åkte jag ner till älven vid 10,00 och då såg jag att det fanns plats kvar på spinn så jag bokade in mig för att kring 11 hämta grejerna. På andra kastet nappar det på fint och jag krokar en fin lax på ca 6 kilo som släpper inne vid kanten.. Trelekeraen gick av.....

Sedan nån timme senare fick jag dagens första den vägde 4,6 kilo och det var en hona, härligt tänktes jag. Lite senare fick jag en till fisk som var gränsfall på minimimåttet på 60 cm som fick simma tillbaka. Efter det fick jag en till på 5,2 och som avslutning kring 19,00 fick jag en hona på 11,4 kilo. Härligt som
Fan. Det som överraskade oss alla idag på sträckan var att jag fick tre av dem när jag satte en liiten bit slang ovanför kroken och fick fisk på det, kolla bild längre ner.

På mån-tis blir det fluga på udden igen, hare gött alla!
/ Victor G













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar