lördag 25 februari 2012

Tjärnen som aldrig sviker!

Idag va jag på jakt efter röding i rödingtjärnen!
Jag anlände kl 09,00 efter en skön sovmorgon, Det blåste ca 8-10s/m och snöade så det va till o bita i och gå och borra sig ett hål på ett av favoritställena! Där satt även David hansen och fiskade men han hade inte känt något, Jag borrade ett hål och agnade på kroken och började fiska, jag fiskade nog 30 minuter innan första nappet kom, och sedan strax efter det kunde jag fighta in dagens första röding på ca 6 hg.

Efter det fick jag en till i samma klass, Sedan slutade dem att nappa där så vi flyttade oss till ett ställe som funkat bra tidigare och där satt idag Joakim och en kille till vars namn jag inte riktigt vet,

Det tog inte lång stund innan fisken började hugga där och jag fick några stycken ganska snabbt ,

Fin storlek på rödingarna idag och fina färger!

Vi fortsatte och david fick en fin röding på ca 7 hg som va väldigt stridbar.
Och ja man kan säga att det fortsatte att hugga bra hela dagen ,
Jag ställde ifrån mig spöt och satte fast en bjällra på toppen och gick till ett gäng fiskare och pratade ca 100 meter ifrån mitt spö, och sedan hörde jag det började bjällra, då va det bara att börja springa!

När jag kom fram så satt där en fin röding på ca 7 hg som nästan alla fick simma hem igen.
Jag satt kvar i samma hål hela dagen och fick några väldigt fina fiskar , Den finaste av demm alla va  en väldigt röd och tjock fisk på 8 hg!



Jag satte under dagen tillbaka runt 13-14 rödingar och tog reda på 3 som får bli matfisk!

Då fiskarna är väldigt försiktiga är små mormyskor väldigt efektiva om man fiskar dem rätt!

En fin bild på en slags mormyska som jag själv tycker är för stor.

Denna dag vart som alla andra i denna sjö helt fantstisk!
Imorgon blir det att återvända till denna sjö i jakten på storrödingen!

Det va förövrigt en väldigt fin snittvikt på fisken idag då den va på ca 7 hg!




Skitfiske på er alla! /Victor G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar