måndag 30 juli 2012

Grymt skönt att lyckas ta en vacker lax i elfte timmen!

Idag har jag( Victor ) och Emil fiskat på udden,
Fisket startade upp imorse med att turbinen gick igång runt 07,30, Vi tappade en del fisk under dem första timmarna , runt 13,00 kom dagens första lax upp, det va jocke som fick en grilse på 2,5 kilo!

Jag och Emil missade en hel del fina hugg då det börjar seg-dra i lina så att säga, många kallar det för tuggningar. vi tappade även en del fisk som kändes rätt då dem gick och knöck och bara losstnade ibland...

På spinn kom det igång och det va en kille som fiskade fullt och en till som fick en dubbel så det va giftigt under kvällstimmarna på spinn!

Jocke tog flugsträckans andra fisk för dagen oxå! en lax på 9-10 kilo, kommer ej ihåg vikten på den.

23,02 så tappade jag en fisk som tuggade fint och knöck väldigt fint för att sedan lossna ....
å tänkte jag att det va sista chansen, Men rundan efter det igen så fick jag en ny chans, efter ett fint hugg kände jag bara spögunget i handen och hur fisken knöck fint med skallen och efter en rekordkort drill fick jag in laxen ca 15 meter nedanför där jag fick på den, drillen tog ca 30 sekunder! ;)

Jag kunde sedan tacka Kristian nyman för håvningen och njuta över att ha fått en blank honlax på 11,5 kilo!


23,45 så tappade jag en fisk som jag tror va öring som efter att ha tuggat fint och knyckt en bit ner bara lossnade. Men det gjorde mig inte så mycket just då kan jag säga :)

Skitfiske på er alla! / Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar