söndag 24 februari 2013

Helt otrolig dag på isen

Idag var det en grymt rolig dag på isen då vi har fiskat på tre olika vatten efter 4 olika fiskar och lyckat fiske på alla arter.

Thomas hämtade upp mig kl 07,00 då vi skulle till skidtjärn och fiska efter röding och öring. Vi kom upp och började fiska vid halv 8. Det tog ungefär 30 minuter innan första nappet kom, en mindre röding som jag fick. Det högg sedan konstant i ca 30 minuter och när jag hade fått 10 så gick jag in och fiskade efter öring längs kanten.

I andra hålet så högg en öring som jag först missade, men till slut fick jag fast den och kunde landa och släppa tillbaka en fin öring på ca 7 hg. Sedan så kom även David ut på sjön så då var vi, jag Thomas jocke Lars- Olof och David.

Rätt var det var så small det på en stor fisk för Lars-Olof och det var tunga gung! Under den nervösa fighten så går även spöt av för Lasse och då börser nervöst, men han fick till slut upp den och det visade sig vara en ruskigt fin öring på 2,1 kilo! Stort grattis :D

Jag fick sedan två till ute på djupet, sedan så åkte vi alla ner på öratjärn och tänkte prova röding och regnbåge. Ganska snabbt så fick Thomas fisk, en fin röding synade isen. Sedan så fick jag en röding och även en fin båge. Thomas fick även en fin båge!

Dagen fortsatte och fisken var på lika bra humör som vädret idag då det var 6 plussgrader och klart väder. Jag fick när dagen nästan var slut en fin gammelbåge på ca 1,2 kilo. För att sammanfatta fisket på öratjärn och skidtjärn för mig vart 1 öring 3 bågar och 21 rödingar. Helt okej dag hehe, dem flesta rödingarna fångades på Robert Nilssons specialmyska.

På vägen hem vart jag och Thomas sugen på lite abborrefiske så vi stannade vid ett ställd och provade i 20 minuter, resultatet av det blev en 4-5 hg borre för mig och en 3 hg borre för Thomas. Jag tappade en gris som jag var tvungen att drilla på spöt som tyvärr släppte strax under hålet..

Alla fiskar förutom två regnbågar släpptes som vanligt tillbaka idag

Nya tag nästa helg och hela vecka 10 är det lov så då blir det fiske varje dag!
Skitfiske / Victor G























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar