söndag 17 februari 2013

Tangerat personbästa

Idag var inte menat att åka och fiska båge. Men när Thomas skrev att det var bra fiske så vart jag så jäkla fiskesugen. Och sån tur jag hade så skjutsade mormor och morfar mig till fjällmyratjärn där dem andra va, tack så mycket.

Dem hade fått ca 15 bågar under förmiddagen och jag kom dit runt 11 då det blivit trögare. Men jag fick en fisk direkt, en fin båge på ca 1 kilo blev min första fisk för dagen..

Sedan så missade jag en del hugg och Thomas och Leif fick en varsin båge men det var trögt.. När vi tog en fika runt 12,30 så högg det på mitt spö och jag fick fast den men trodde det var en liten fisk, men efter tag kände jag tyngden i den och fattade att det var en bättre fisk. Efter att den visat sig i hålet några gånger så trodde vi att det va en 3 kilos. När jag sedan fick upp den så visade det sig vara en skit tjock men kort båge som vi sedan vägde till 2,4 kilo!! Ett tsngerat personbästa, två på 2,4 på två dagar hehe. kul som fan :D



2,4 kilo kompakt regnbåge

Tjockis

Efter det så vart jag i ett lyckorus och sedan så fick Lars-Olof en fin båge på ca 1 kilo men efter det så hände inte så mycket mer.. Jag tappade en fisk som kändes större runt kl 15,40  men sedan va det natta.
Pappa kom och hämtade mig runt 15,50. Jag och Leif va dem enda kvar och han åkte hemsamtidigt.

Tack alla som varit med i helgen för en grym fiskehelg med många och grova bågar. Blir inte bättre!
/ Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar