lördag 23 februari 2013

Trögt fiske

Idag var det dags för andra premiärhelgen på fjällmyratjärnen i rengsjö. Fyllda av förhoppningar packade vi in oss i Tobias bil strax före sju. Efter klockan åtta fick man börja fiska, man trodde det skulle hugga direkt men istället så högg det inte för någon..

Inge fisk synade isen någonstans, vi började flytta och Evelina fick en båge i andra änden utav sjön. Sedan så fick Ling en båge. Tommy Muhr och hand kompis Robert Nilsson var också där och Robert lyckades efter lite exprimenterande hitta det fisken ville ja just då. Han Fick två stycken samt tappade en också på hans egna mormyskor som han gör själv, snäll som han va så gav han mig två stycken utav dem minsa modellerna, tack så mycket :)

Och det högg direkt men jag fick inte fast den, strax därpå högg en fisk fast sig bär jag satt ut spöt, men släppte när jag kom dit tyvärr.
Det fortsatte att hugga på han mormyskor och jag hade fiskkänning lite då och då trots att det var rekordtrögt, men jag fick Inte fast dem då dem var så grymt försiktiga..
Emil fick under eftermiddagen en fin båge som kämpade på riktigt bra, skönt att Emil visade vägen idag då jag inte klarade av utmaningen ;) Niklas fick även under dagen tre bågar. Men idag var det inga stora fiskar utan bara fisk mellan 6hg till 1 kilo..

Imorgon blir det fiske så håll koll!
/Victor G












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar