söndag 7 oktober 2012

Helgens fiske

Under helgen har fisket varit relativt trögt och man har fått lägga ner tid för att få dem finare fiskarna.
Emil startade upp hårt under lördagsmorgonen och fick två laxar på 2 och 7 kilo cr , båda på flugspö! Sedan så åkte vi till smedjan där vi tappade någon fisk för att sedan få för oss att åka och fiska regnbåge.. Sär fick vi vara en varsin regnbåge på cA 40 minuter innan vi började tänka på 5 kilos öringarna älven..
Vi åkte till smedjan och där högg det, vi fick fisk lite då och då, jag , Emil och anser Woxström stod med trippeldtill en stund, notera att det bara va vi som fiskade då också. Emil landade två laxar samt en liten blanköring CR på alla.
Jag fick två laxar och 6 öringar men bra småöringar men skönt att fornsvackan vände! Runt kl 17,30 fick jag ett fint hugg och kände direkt att det va en öring, sedan kom det in en fin brunöring på ca 2 kilo som Anders landade åt mig, skönt efter mycket slit.
Men kring 18,00 igen så small det på riktigt rejält kan jag säga! Efter Rn väldigt nervös drillning då vi hade sett skymten av en fin blnköring håvade Niklas öringen åt mig som va en silvertorped på 1,9 kilo, TRÄGEN VINNER!

Idag så ha fisket varit trögare, jag landade 3 fiskar, en lax på ca 1,5 kg och två små blankingar, tappade även några bättre fiskar med ingen av dem på land!
Nu blir det bara fiske på Kvällskvisten igen när skolan tar upp tiden på dagarn! Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar