söndag 21 oktober 2012

Lördags fiske gav riktigt bra resultat till slut!

Vi kom ner till älven runt kl 07,30 och vi startade fisket strax där efter. Emil fick fisk nästan direkt, en mindre blanking va det:) jag han bara tänka tanken att gå tillbaka så fick han på en till fisk! Denna va större såg vi direkt och när vi sedan landade den så såg vi hur stor den va!
Den vägde 2,95 kg! Stort grattis. Vi fortsatte sedan och Emil drog fisk på fisk på fisk men jag fick ingenting.
Vi beslutade oss för att åka ut i flyttningarna efter lunch men vi nötte ifrån 12,30-17,00 utan att ens få drilla en fisk.. Vi åkte sedan tillbaka till stället vi fiskade på på morgonen , och jag tappade en fin öring på ca 2 kilo då tänkte jag att jag inte skulle få nån mår chans, men strax där efter så högg det igen! Efter en sjukt nervös drillning så kunde Emil landa min enda fisk för dagen men den vägde 2,5 kilo och va i superkondition så jag vart super nöjd ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar