söndag 27 januari 2013

Stora regnbågar!

Idag har jag och David fiskat regnbåge i öratjärn och fina bågar skulle syna isen!
Vi kom upp rund kl 09,00 och det nappade inte ett enda dugg första timmen, så vi gick in mer strandnära och direkt fick jag en båge på ca 7-8 hg som bjöd upp till fin fight!

Sedan flyttade vi runt och jag fick endast tre abborrar i ett hål och sedan när jag skulle byta ställe så stannade jag och och prata med en trevlig person. Och just när jag kom så så small det för han i mellan skiktet. Efter en brutal fight så fick jag hämta huggkroken då fisken var för stor för hålet, den visade sig vara en grym regnbåge på hela 3335 gram och 55 centimeter!
Stort grattis

Sedan fick David en mindre båge också i mellanskiktet! Sedan gick jag in strandnära igen och efter ca 10 sekunder så small det på en till båge denna bjöd även den upp rolig fight den vägde 1,2 kilo.

En stund efter det så högg det när jag satte fast spöt i skryllan, spöt flög nästan i när den bara small på! Efter en fight med nya flätlinan så fick jag upp min största för dagen, 1,7 kilo vägde den!

Sedan runt 14 så kom mamma och pappa och Sigrid och hämtade mig och bjöd på fika, Sigrid tjatade hela tiden om att hon ville fiska hehe,

Nästa helg så blir det skålsjön och då jäklar då ska dem megastora fiskarna upp!

Victor Gustavsson















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar