fredag 4 januari 2013

Två dagar i skidtjärn

Igår och idag har jag varit i skidtjärn.
Igår var jag där med farfar och vi hade ett fint fiske fram till ca 11 då det började snöa och det vart dött..

Runt 13 tiden kom dem igång igen och vi ock en hel drös med röding. Jag fick ca 20 och farfar runt 15 st!

Idag var jag där med Thomas, Jocke och Ulf. Vi fick bra med fisk trots att huggperioderna va så pass korta dom dem var! Idag nappade det klart bäst på mormyska med 0,14 lina! Igår funkade blinkpirk kanon!

Notera bilden på en av farfars rödingar. Den har en rygg som är helt knölas ifrån odlingen. Och det intressanta är att för en vecka sedan så fick Niklas just den dör rödingen och släppte tillbaka den. Så cr funkar på vintern och det är inte första gången detta händer !

Tack för två dagar på skidtjärn och imorgon ska jag och fader fiska efter lite större röding!

Skitfiske på er !/ Victor G











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar