måndag 1 juli 2013

Lax trippel!

Igår blev det min första trippel på udden för i år. Jag fick min första vid 2 tiden efter att ha bränt 3 fisk och en samma repa. Men den här högg sedan på två kast efter att jag tappat en. Fajten var rolig och det var dessutom dubbel drill så jag fick gå förbi en annan med min fisk för att sedan kunna håva den längre ner. Denna vägde 6,5kg kanon blank! Sedan blev det ganska lugnt för alla men vid 5 tiden var det dags igen och denna högg när jag drog in grejorna. Den här fisken var en kanon blänkare på 5,6 kg och gav sig efter en hård kamp. Sedan blev det tvär dött ända till 23:00 då hade jag nästa hugg och mothugget satt perfekt! Så efter en nervös och hård drill kunde jag landa min tredje och största för dagen på 8,8 kg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar