onsdag 17 juli 2013

Spinnlax!

Igår jobbade jag till 14 men hade ett pass på spinn som jag tänkt fiska efter jobbet. Vattnet gick lite upp och ner med väldigt låg vattenföring så fisket var svårt stundvis. Det kom upp några fiskar under eftermiddagen, runt 8 så började det tugga så fint när jag hängde kvar längre än vanligt med kastet, ett riktigt hårt mothugg sedan så satt det där!

Efter en rolig drillning då den rusade ca 30 meter i början började den närma sig håven, men jag förberedde mig hela tiden på att den skulle släppa, för det brukar dem göra på spinn för mig..

Efter några minuter av knyckar bendarr och pressande så håvade Anders mitt livs första spinnlax på notholmen!

Underbart, vikten va 7 kilo, är så otroligt nöjd! Emil fick en väldigt fin lax på 7 kilo på fluga, kul som fan!
/Victor G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar