måndag 23 september 2013

Bra fiske!

Idag har vi fiskat på Goudes jag och Emil. Vi kom ner vid 06,30 och började fiska ca 07,30. Vattnet stod stilla men ljuset var rätt så vi gick i.

På första vändan så fick jag först en nystigen öring på 1,7 kilo. Och tätt därpå så tappade jag en fisk längst ut i kastet, och senare i kastet så fick jag en lax på ca 55 cm.

Emil tappade sedan två laxar och fick två laxar, alla laxar släppte vi tillbaka, öringen tog jag upp. Sedan åkte vi hem, runt 17,00 så åkte jag ner igen och det nappade bra, jag fick en lax och tappade en lax på första vändan. Sedan andra repan så fick jag en till och tappade en fisk inne vid land på ca 2-3 kilo.

Sista vändan så fick jag en nystigen öring på 46 cm, alla fiskar simmar fortfarande i älven. Tempen sjunker drastiskt och fisken börjar nappa. Idag levererade mina nya specialare :)

/ Victor













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar