söndag 8 september 2013

Nytt personbästa!

Idag har jag, Tobbe och Fredrik varit i hubo-långsjön i jakten på dess stora regnbågar, vi kom till sjön kring 11 och började genast med bottenmete samt skeddrag, vi nötte och nötte och nötte, men inte ett hugg trotts all fisk som visade sig, när klockan var runt 18,30 så hämtade vi flugspöna och gick ut på "laxön". Där var det hyfsat hett, en hel del fisk där som efter lite trixande börja visa intresse för flugorna! Jag missade ett stenhårt hugg samt att vi hade några som kom och plogade efter flugorna med tog inte..

Sedan står jag och provar Fredriks spö och det dyker upp en plog bakom flugan, så sa jag till Fredrik:
Kolla plogen som kommer där! Sedan stannade jag flugan och där satt den, efter en rätt så nervös drill Och en del långa rusningar fick vi in den, en regnbåge på 3,56 kilo tagen med trollpinnen, otroligt skönt, efter det blev det trögt så vi åkte hem. Tack för idag Fredrik och Tobbe!
/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar