lördag 26 maj 2012

Blankingar

Idag har jag fiskat en hel del efter havsöring och lite gäddfiske.

Öringfisket:
 Öringsfisket har idag varit riktigt segt då jag endast fått 2 st små som självklart fickfriheten åter och tappat en del fisk men det va mest småfisk. Krille fick en på 44 cm just innan det vart mörkt ikväll på samma plats som igår. Imorgon blir det att vila ifrån havsöringen och bara ta det lugnt.
Bilder på fiskarna igår:

Gäddfisket:
Jag kom till platsen jag valt och knöt på en nyinköpt jigg som va ca 20 -25 cm lång,
När jag kom ner till platsen så va det en stor gädda som jagade småfisk i ytan och jag drog ut första kastet men ingenting och fortsatte det, ingen känning alls vart det och jag gav upp efter ca 1,5 timmes fiskande.



Skitfiske på er alla!/ Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar