tisdag 1 maj 2012

öringen vakar!

Imorse va jag , pappa och farfar till den gömde skogssjön igen och vi vart bemötta av vakande fisk och min iver i att få igång en brasa då det va endast 0 grader ute försvan direkt!

Vi började fiska men ingenting hände, farfar missade sedan ett fint hugg då han kastade mitt i ett vak, men den ville inte fastna tyvärr. Sedan så ställde jag kameran på inspelning och ställde brevid mig och det small i på 4:e kastet! En fin liten brunöring på ca 6 hg som självklart fick friheten åter!

Vi fortsatte och fisken började hugga med jämna mellanrum trots att man missar väldigt mycket hugg denna årstid!


Pappa med en av våra öringar vi landade under morgonen

Jag fick sedan några lägen att knäppa kort på en ödla som vart rätt så tam av sig :)




Om ni undrar varför jag inte lägger in filmklippen osv så är det så att jag funderar på att klipp aihop en liten film med drillningar, hugg, natur , omgivningar och kast mm framöver så det är färför jag spar dem! :) Jag va även ner till gavleån och fiskade i 2 timmar mitt på dagen och fick 3 mindre gösar och fin abborre , 

Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar