tisdag 8 maj 2012

Laxen är påväg!

Ja nu när fisket börjar bli lite sämre och sämre så kan man passa på att tänka tillbaka på forna laxdrillningar nu när laxsässongen står på gländ.

Gunnar Ifrån Bollnäs har idag fångat mörrumsåns andra lax för i år och den vägde 15,9 kilo och va 110 cm lång! Stort grattis från mig och Emil här på team blanköring!

Ni kan läsa mer om laxfisket i mörrum på deras hemsida http://www.sveaskog.se/sv/morrum-lax/

Jag tänker tillbaka på mitt forna laxår som inte va nå speciellt bra men dock 3 landade laxar.
Det positiva motför året innan då jag oxå fick 3 st va att alla i sommras va blanklaxar!

Lax på 7,3 kilo den 27 Juni 2011

Lax på 10,3 kilo den 27 juni 2011

Lax på 3,5 kilo den 18 augusti 2011

Så såg min forna laxsäsong ut, inte jättebra men godkänd iallafall!
Nu väntar jag med många fler på att första laxen i älvkarleby ska fångas och när den första kommer där så pratar vi bara om ett gäng dagar ifrån laxfiske i ljusne!

Skitfiske på er alla! / Victor G 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar